• email@website.com
  • امروز : شنبه 29 اردیبهشت 1403
Advertise here
دانلود SnapGene 5.3.1 - نرم افزار کلونینگ و طراحی پرایمر
775 بازدید
(کل 5 توسط 1 نفر)

دانلود SnapGene 5.3.1 - نرم افزار کلونینگ و طراحی پرایمر

دانلود GSL Biotech SnapGene v5.3.1 x64 - نرم افزار تخصصی زیست‌شناسی مولکولی و شبیه‌سازی ترکیب دی‌ان‌ای

توجه: نسخه 5.3.1 ویندوز در حال حاضر مشکل نمایش اطلاعات در برنامه دارد، از نسخه قدیمی تر استفاده کنید.

SnapGene بدون شک یکی از بهترین و کاربردی ترین نرم افزارهای مربوط به کلونینگ ژن می باشد که به وسیله آن می توانید به راحتی به طراحی وکتورهای مختلف پرداخته و برای هر قسمت از ژن آنزیم های برشی را تعیین کرده و همچنین سایر ویژگی های ضروری که رعایت آن ها لازم است را اعمال کنید. این نرم افزار دارای بخش طراحی پرایمر نیز می باشد که البته بهتر است برای طراحی پرایمر از نرم افزارهای تخصصی تر مانند Gene Runner و Oligo استفاده کنید. این نسخه بدون شک نسخه آخر نیست اما آخرین نسخه ای است که کرک آن به درستی کار می کند و شما می توانید از همه ی ویژگی ها و امکانات آن به راحتی استفاده کنید.

نرم افزار SnapGene یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای تحلیل دنباله‌های ژنتیکی است. این نرم‌افزار به کاربران امکان می‌دهد تا به سادگی دنباله‌های DNA و RNA را تحلیل کنند و عملیات مختلفی مانند ترجمه، ساخت توالی‌های واکنش زنجیره‌ای (PCR) و مدیریت دنباله‌ها را انجام دهند.

SnapGene برای تحلیل، طراحی و شبیه‌سازی دنباله‌های ژنتیکی بسیار کاربردی است و با استفاده از آن می‌توان به سادگی دنباله‌ها را مشاهده، ویرایش و ترجمه کرد. همچنین این نرم افزار دارای ابزارهای متنوعی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی انواع مختلف توالی‌ها را طراحی کنند و به سادگی با دنباله‌های موجود ترکیب شوند.

SnapGene همچنین قابلیت انجام محاسبات مختلفی را برای شبیه‌سازی و تحلیل دنباله‌های ژنتیکی دارد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید شبیه‌سازی‌های مربوط به میزان تکثیر یا افزایش بیان ژن‌ها را انجام دهید و در نهایت به شبیه‌سازی دینامیک مولکولی دنباله‌های ژنتیکی بپردازید.

در کل، SnapGene یک نرم‌افزار بسیار کاربردی و مفید برای تحلیل و طراحی دنباله‌های ژنتیکی است و برای محققان و دانشجویان در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

SnapGene محصول شرکت GSL Biotech یک نرم افزار زیست‌شناسی مولکولی است که در به محققان در زمینه ژنتیک و مطالعات DNA کمک شایان می‌کند. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید DNA های ساخته شده در آزمایشگاه را در قالب فایل‌های الکترونیکی در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. این نرم افزار اولین ابزار برای شبیه‌سازی ترکیب DNA هاست. در واقع با انتخاب تکه‌هایی از DNA می‌توانید اتصالات آنان را شبیه‌سازی کنید.

این نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه در این زمینه دارای امکانات و قابلیت‌های مفید و پیشرفته‌ای است که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را مرور می‌کنیم.

1. متد Gibson Assembly: گیبسون اسمبلی یک روش همتاسازی مولکولی است که شما را قادر می‌سازد تا چندین تکه از DNA را در یک واکنش ایزوترمال به هم متصل کنید. بسیاری از محققان این متد را به پلاسمیدها بدون استفاده از آنزیم‌های محدودکننده تبدیل می‌کنند. در واقع تکه‌های دی‌ان‌ای به وسیله PCR به Interfere متصل می‌شوند.

2. واکنش زنجیره‌ای پلیمراز و جهش‌زایی: بعد از طراحی Primer برای PCR، می‌توان آن‌ها را برای تاگ‌سازی یا PCR Cloning رایج، تقویت PCR یا Mutagenesis استفاده نمود. فایل توالی DNA تولید شده می‌تواند بلافاصله برای دستکاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

3. مستندسازی خودکار: به طور خودکار تمامی مراحل را در پروژه شبیه‌سازی، ضبط کنید. هر بار که یک توالی را ویرایش یا شبیه‌سازی می‌کنید، تمامی مراحل به صورت خودکار در تاریخچه گرافیکی ضبط می‌شود. بعد از شبیه‌سازی ساختار DNA، می‌توانید از این تاریخچه به عنوان پروتکل آزمایشی استفاده کنید.

4. الکتروفورز ژل آگارز: با بهره‌گیری از الگوریتم پیشرفته، شبیه‌سازی‌های واقعی آگارز بسازید. اجزاء محدود (متناهی) در سه فرمت‌ ژل شبیه‌سازی شده، لیست‌های عددی و نقشه‌های توالی قابل نمایش هستند. می‌توانید از این ژل شبیه‌سازی شده برای مقاصد عیب‌یابی یا مقایسه تصویر با الگو پیش‌بینی استفاده کنید.

قابلیت‌های کلیدی نرم افزار SnapGene:
- اشتراک‌گذاری و مشاهده دیجیتال DNA های ساخته شده در آزمایشگاه
- شبیه‌سازی ترکیب DNA و اتصالات آن‌ها با یکدیگر
- تبدیل Gibson Assembly به Plasmid ها بدون استفاده از آنزیم‌های محدودکننده
- استفاده از مدل پرایمر برای PCR Cloning، جهش‌زایی و تقویت PCR
- ضبط تمامی تاریخچه شبیه‌سازی ساختار DNA
- ساخت شبیه‌سازی‌های واقعی Agarose Gel
- نمایش شبیه‌سازی‌های Agarose Gel در لیست‌های عددی و نقشه‌های توالی
پس از طراحی پرایمر، کاربر می تواند از آن ها برای همتاسازی PCR معمولی، تکثیر co-PCR یا جهش زایی استفاده کند. فایل های توالی دی ان ای های ساخته شده بلافاصله برای دستکاری های بیشتر در دسترس خواهند بود. این برنامه از الگوریتم های پیشرفته برای ایجاد شبیه سازی واقعی آگارز استفاده می کند. بخش های محدودشده به سه حالت نمایش داده می شوند: فرمت های ژل شبیه سازی شده، فهرست های عددی و نگاشت های توالی. می توانید از این ژل شبیه سازی شده برای طرح ریزی یک محدودیت تشخیصی یا مقایسه یک تصویر با الگوی پیشبینی استفاده کنید.
نرم افزار snapgene
نرم افزار snapgene

SnapGene

SnapGene is a product of GSL Biotech, the first molecular biology software that is easier to use than pen and paper. Now any DNA made in your lab can be recorded in an electronic file and shared worldwide with the free software SnapGene Viewer. In-Fusion® Cloning: A versatile, versatile way to create borderless gene connections. SnapGene is the first software to simulate this method. Just select the piece of DNA you want to mix, the program will design it.

سیستم مورد نیاز

- Windows XP SP3 or higher (32-bit or 64-bit)
- Intel 2.4GHz processor speed
- 2GB of RAM or higher
- 1GB of disk space or more

مشخصات

شرکت سازنده: جی‌اس‌ال بایوتک / GSL Biotech LLC Link to
نام انگلیسی: SnapGene
شماره نسخه: v5.3.1
نام فارسی: اسنپ‌ژن
قیمت: 1395 دلار آمریکا (صرفاً جهت اطلاع)
حجم فایل: 54.9 مگابایت
تاریخ انتشار: 09:56 - 1400/4/15 | 2021.07.06
منبع: پی سی دانلود / www.p30download.ir

راهنمای نصب

1- ابتدا نرم افزار را دانلود و از حالت فشرده خارج نمایید.
2- با اجرای فایل Setup.exe نرم افزار را نصب کنید.
3- از پوشه Cracked exe فایل SnapGene.exe را کپی کرده و در محل نصب نرم افزار (به طور پیش‌فرض C:Program FilesSnapGene) جایگزین فایل قبلی کنید.
4- نرم افزار کاملاً فعال شده و بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده است.
5- نرم افزار را آپدیت نکنید.

نکات:
- این نرم افزار کاملاً تست شده است.
- تمامی فایل‌ها تا حد ممکن فشرده شده و قابلیت تعمیر توسط WinRAR را دارا می‌باشند.

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

سبد خرید